Sluimerstand verdwenen in Vista?

14 07 2008

Als je wat al te snel op OK klikt bij een schijfopruiming, kan het best gebeuren dat je nadien je pc niet meer in sluimerstand kunt zetten. Ga als volgt te werk om de sluimerstand opnieuw in te schakelen:

  1. Klik op Start en typ cmd in het vak Zoekopdracht starten.
  2. Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  3. Klik op Doorgaan wanneer dit wordt gevraagd door Gebruikersaccountbeheer.
  4. Tik powercfg.exe/hibernate on in bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
  5. Tik ten slotte exit in en druk op Enter om het opdrachtpromptvenster te sluiten.
Acties

Information

6 responses

7 08 2010
Koen

Hallo,

bedankt voor deze info. Ik heb sluimerstand ook per ongeluk verwijdert tijdens een schijfopruiming. Gelukkig werkt dit, alleen vraag ik me af; is dit ook mogelijk voor Windows 7 ?

Bedankt, de vriendelijke groeten.

11 08 2010
gbonamie

ja hoor!

29 04 2011
j.blaauw

Op mijn computer is de sluimerstand ook uitgeschakeld,hoe is niet bekend.
Via de cmd regel powercfg.exe/hibernate on . Het systeem regageerd dat ik niet bevogd ben en moet als administrator inloggen. Toch ben ik aangemald als administrator. Wat moet ik doen ?

19 07 2011
dizwa

deze tip werkt echt. dank u wel.
dizwa

7 10 2011
ad

precies de info di eik zocht. Had ook een schijfopruiming gedaan.
Bedankt

30 08 2013
ridelo

Ook bedankt. Was hem ook kwijt.

Geef een reactie

