Fraaie kleurencombinaties met Kuler

9 04 2008

Kleren en mode zeggen me weinig -niet omdat ik het niet graag zie (*kucht beleefd*)-, maar omdat het een wereld is waarin ik elegant dans alsof ik skibotten aanheb. Ik heb namelijk absoluut geen gevoel voor kleur en ben in dat opzicht redelijk binair ingesteld: de enige kleuren die goed samengaan zijn groen en zwart, maar dat weet natuurlijk iedereen. En dat gebrek aan een verfijnd kleurenapparaat breekt me soms wel eens zuur op, vooral als ik snel iets grafisch in elkaar moet flansen. Tot nu toe had ik redelijk veel aan Color Schemer, maar recent heb ik Adob’s Kuler ontdekt -een wel héél interessante website.

Kuler

Kuler -ik vermoed ergens een verwijzing naar een Amerikaan die couleur goed probeert uit te spreken- is een zeer nuttige website die helpt bij het creëren van nuttig kleurenschema’s om zo uw ontwerpproces meteen een vliegende start te geven. Start je bijvoorbeeld vanuit een basiskleur, dan kun je via analogous, monochromatic, triad, complementary, compound of shades meteen een aantal goed zittende combinaties te voorschijn halen. Onderaan het scherm worden de gekozen kleuren in HSV-, RGB-, CMYK-, LAB- en HEX-waarden weergegeven.

Als je wil, dan kun je ook je eigen schema’s online opslaan, ze delen met anderen dan wel privé houden, tags toekennen, en de hele bataklang. Zeker de moeite waard als je het mij vraagt.

Acties

Information

One response

17 02 2009
Color Scheme Designer: kleurschema’s « flwi blogt

[…] vooral wanneer ik aan het photoshoppen of After Effects’en ben.  In het verleden heb ik al iets geschreven over Kuler -onlangs heb ik Color Scheme designer aan mijn bookmarks toegevoegd. […]

Geef een reactie

